دانستنی های کارن

در این قسمت ایران کارن برای شما عزیزان متنی قابل در زمینه لواشک و ترشک تهیه دیده.امید بر ان است که شما عزیزان از این مطالب کمال استفاده را ببرید.
لواشک یک خوراکی ایرانی و با مزه ترش و شور است که از شیرهٔ غلیظ‌شده و قوام‌آمدهٔ میوه‌هایی همچون آلوچه، زردآلو ،آلو، سیب، قیسی، کیوی و امثال آن تهیه می‌شود و همچون لواش آن را پهن و نازک می‌کنند تا خشک شود.

لواشک در واقع نوعی عصارهٔ گرفته‌شده از میوهها است که متخصصان تغذیه به آن «اکستراکت[کنسانتره]» می‌گویند و در زبان عربی موسوم به «قمر الدین» است و با خشک کردن به دست می‌آید. خشک کردن از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است که عمری به اندازهٔ تمدن بشر دارد و امروزه در کشورهای مختلف به شکل‌های گوناگون از روش‌های سنتی تا الگوهای صنعتی برای خشک کردن بکار می‌رود. امروزه با توجه به توسعه صنایع غذایی روش‌های تهیه لواشک هم تحول یافته و نمونه‌های نوین این محصول با نظارت بهداشتی به بازار عرضه می‌شود.

شهرستان مرند و شبستر در استان آذربایجان شرقی قطب تولید این محصول در ایران هستند که سالهاست تولیدات خود را در بازارهای داخلی و کشورهای اروپایی عرضه می‌کنند.
بطور کلی شوریجات جز مواد خوراکی محبوب به شمار می آید. لواشک یکی از انواع محبوب ترین شوریجات است که طرفدارن بسیاری دارد. این خوراکی محبوب شامل طعم های مختلفی است حتی برخی طعم های آن نیز شیرین هستند. تا کنون فقط در رابطه با معایب استفاده از خوراکی گفته شده است؛ اما مصرف لواشک فوایدی بسیاری را نیز برای بدن در پی دارد.

لواشک دارای ویتامین‌های A و B و مواد معدنی (مخصوصا پتاسیم و کلسیم) می‌باشد که به دلیل کالری پایین آن، به عنوان یک میان‌وعده مناسب می‌باشد و مصرف آن چاقی را به دنبال ندارد.

لواشک از جمله فرآورده‌هایی است که مورد علاقه همه افراد به ویژه کودکان می‌باشد. با توجه به ماده اولیه لواشک که شامل انواع میوه‌ها است بنابراین تا حدی فواید میوه را دارا بوده و به مصرف سایر تنقلات (مثل چیپس و پفک) ارجح می‌باشد. با مصرف لواشک‌های بسته‌بندی شده که با مجوزهای بهداشتی تولید می‌شوند، نگرانی آلودگی آنها نیز برطرف می‌گردد. این مقاله به اختصار ویژگی‌ها و خواص غذایی لواشک را بیان می‌کند.

خواص غذایی لواشک غیر از نمک که برای جلوگیری از فاسد شدن انواع لواشک صنعتی افزوده می‌گردد و شامل ریزمغذی‌های مفید و برخی ویتامین‌ها به میزان خوبی در لواشک وجود دارند. لواشک دارای ویتامین‌های A و B و مواد معدنی (مخصوصا پتاسیم و کلسیم) می‌باشد که به دلیل کالری پایین آن، به عنوان یک میان‌وعده مناسب می‌باشد و مصرف آن چاقی را به دنبال ندارد.

خواص لواشک را باید با توجه به میوه اولیه آن شناخت. مثلا لواشک آلو برای درمان یبوست مفید است و لواشک سیب اثر عکس دارد. یا لواشک زغال‌اخته نیز با توجه به مواد ضدمیکروبی خود می‌تواند در پیشگیری از عفونت‌های ادراری در خانم‌ها مفید واقع شود. در ادامه برخی از اثرات گزارش شده برای بعضی از لواشک‌ها بیان می‌شود:

لواشک لیمو
دارای خواص اسیدی ضدعفونی‌کننده قوی است که برای دفع سنگ کلیه، آلرژی و لاغری موثر می‌باشد. همچنین به واسطه ترکیبات آنتی‌اکسیدان، خاصیت ضدسرطانی دارد.

لواشک انار
در کنترل اوره وکلسترول و دفع سموم و تعدیل مایعات بدن بسیار مفید است.

لواشک زرشک
جهت پایین آمدن تب، کنترل فشارخون و ضربان قلب، تسکین دردهای روماتیسمی و مفصلی موثر است.

لواشک آلو
ضدباکتری و ویروس، ایجادکننده تحریکات در روده و موثر در تنظیم کار دستگاه گوارش. این لواشک برای افرادی که ناراحتی معده و کم خونی دارند مفید است و برای سنین مختلف توصیه می‌شود.

لواشک زغال اخته
در کاهش خطر بروز عفونت‌های مجاری ادراری و رفع بی‌خوابی موثر است.

ترکیبات لواشک
در جدول زیر ترکیبات 2 نوع لواشک (در 100 گرم) گزارش شده است:

نوع ترکیبات لواشک لیمو لواشک زرشک

فروکتوز (گرم) 2/16 24

فیبر خام (گرم) 5/2 193/0

سدیم (میلی‌گرم) 6/2 —-

آهن (میلی‌گرم) 3/43 45/13

انرژی (کیلوکالری) 8/352 54/233

در ادامه به خواص لواشک های خانگی و استانداردهای فروشگاهی می پردازیم.

ویتامین ها و مواد مغذی فراوان
لواشک دارای ویتامین های A و B می باشند. لواشک یا میوه های خشک شده دارای مواد مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن هستند.

کمک به کاهش وزن
مقدار فیبر موجود در لواشک باعث می شود که فرد برای مدت زمان طولانی تر احساس سیری کند. لواشک جایگزین بهتری برای شیرینی ها است و با کاهش مصرف کربوهیدراتها و قندها بطور به کاهش وزن کمک می کند. لواشک به دلیل کالری پایین، به عنوان یک میان وعده مناسب می باشد و مصرف آن سبب افزایش وزن نمی شود.

رفع ناراحتی های معده
مصرف لواشک آلو سبب رفع ناراحتی معده شده وبرای کم خونی مفید است.

رفع یبوست
لواشک آلو ضدباکتری و ویروس، ایجادکننده تحریکات در روده است و کار دستگاه گوارش را تنظیم می کند. زمانی که به یبوست دچار هستید، توصیه می شود لواشک آلو مصرف کنید تا یبوست شما درمان شود.
خاصیت ضدسرطانی
لواشک لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها باعث از بین بردن رادیکال های آزاد و نوسازی سلول های تخریب شده، می شوند و خاصیت ضدسرطانی دارند.

جلوگیری از عفونت ادراری
مصرف لواشک زغال اخته سبب پیشگیری از عفونت های ادراری در خانم ها می شود.

پاکسازی بدن
لواشک حاوی فیبر طبیعی است. فیبر موجود در لواشک روند هضم را بهبود می بخشد و دستگاه گوارش را پاکسازی و از بیماری هایی مانند یبوست و سایر مشکلات مثانه جلوگیری می کند.

بهبود سلامت پوست
فیبر موجود در لواشک سبب دفع سموم از بدن شده و همین امر بر روی پوست اثر مثبت دارد و باعث بهبود سلامت پوست می شود.

کنترل اوره و کلسترول
لواشک انار جزو لواشک های ترش و خوشمزه است و مصرف آن برای کنترل اوره و کلسترول و دفع سموم و تعدیل مایعات بدن بسیار مفید است.

رفع بی خوابی
اگر دچار اختلالات خواب هستید و خواب منظمی ندارید، برای رفع بی خوابی خود مصرف مقداری لواشک زغال اخته می تواند کمک کننده باشد.

دفع سنگ کلیه
لواشک لیمو دارای خواص اسیدی و ضدعفونی کننده قوی است که برای دفع سنگ کلیه، آلرژی و لاغری موثر می باشد.

پایین آمدن تب
برای کاهش تب، کنترل فشارخون و ضربان قلب، تسکین درد های روماتیسمی و مفصلی لواشک زرشک مصرف نمایید.2

ویژگی‌های فیزیکی لواشک
لواشک باید بدون آفت زنده (مانند شش پایان، کنه‌ها وکپک‌ها) باشد.

ضخامت ورقه لواشک نباید از یک میلیمتر کمتر و از 5 میلیمتر بیشتر باشد و حتی‌الامکان یکنواخت باشد.

لواشک باید به رنگ طبیعی میوه‌های به کار رفته در تهیه آن و یا کمی تیره‌تر باشد.

لواشک باید دارای بو و مزه طبیعی میوه به کار رفته در تهیه آن بوده و بو و مزه بیگانه مانند ترشیدگی، سوختگی یا کپک‌زدگی نداشته باشد.

مواد خارجی دیدنی (تکه‌های پوست، هسته، دانه و دم میوه، برگ، خاک و شن، کاه و…) در لواشک نباید وجود داشته باشد.
ویژگی‌های شیمیایی لواشک
حداکثر رطوبت لواشک 15 درصد، حداکثر خاکستر کل 5/4 درصد (برای لواشک زردآلو تا 5 درصد و برای لواشک آلو تا 7 درصد)، حداکثر خاکستر نامحلول در اسید 1/0درصد، حداکثر اسیدیته کل لواشک بر حسب اسید سیتریک 7 درصد (برای میوه‌های ترش مانند زرشک، غوره، انار، آلو و زغال‌اخته تا 10 درصد) و میزان PH باید بین 5/4 – 5/2 باشد.

باقیمانده دود گوگرد (انیدرید سولفورو) در لواشک تهیه شده از میوه‌های خشک که در فرآیند آنها از دود گوگرد بهره‌گیری شده (مانند زردآلو) نباید از 200 بخش در میلیون (ppm) بیشتر باشد.

مواد افزودنی لواشک
به جز مواد زیر هیچ ماده دیگری نباید به لواشک افزوده شود:

نمک خوراکی (نمک طعام) حداکثر 2 درصد (اگر در ترکیب لواشک بیش از 70 درصد غوره، زرشک، انار و یا آلو به کار رفته باشد، افزودن نمک تا 3 درصد بلامانع است).

مواد شیرین‌کننده مانند ساکاروز و گلوکز.

اسید‌های میوه‌ای مانند اسید سیتریک، اسید مالیک و اسید تارتاریک.

بو افزاهای طبیعی با منشاء گیاهی.

یادآوری: افزودن هرگونه مواد طعم‌دهنده و نگهدارنده به لواشک غیرمجاز می‌باشد.3

ویژگی‌های میکروبیولوژی لواشک
ویژگی‌های میکروبیولوژی لواشک به شرح جدول زیر می‌باشد:

نوع میکروارگانیسم حد مجاز در گرم

شمارش باکتری‌های هوازی مزوفیل 200

شمارش کپک 100

شمارش مخمر 100

نکته
بهداشتی بودن لواشک یک موضوع بسیار با اهمیت است که قبل از مصرف لواشک باید به بهداشتی بودن (اطمینان از دارا بودن مجوز‌های بهداشتی) و خواص غذایی آن توجه داشت.

شرایط بسته‌بندی لواشک
بسته‌بندی لواشک باید به گونه‌ای باشد که فرآورده را در برابر رطوبت، آفت‌ها و عوامل فساد حفظ نماید.

لوازمی که برای بسته‌بندی لواشک استفاده می‌شود باید سالم، نو، خشک و بدون بوی ناخوشایند باشد.

تکه‌های بریده شده لواشک باید متناسب با وزن آنها در ظروف مناسب و مجاز در صنایع غذایی (مانند سلوفان، پلی اتیلن ویژه مواد خوراکی) بسته‌بندی گردد.

بهتر است هر ورقه لواشک در یک بسته کوچک بسته‌بندی شود.

موارد نشانه‌گذاری
بر روی ظروف یا پوشش‌های بسته‌بندی، باید موارد زیر به طور واضح درج گردند:

نام و نوع کالا.

نام و نشانی سازنده.

شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت.

عبارت «ساخت ایران».

وزن خالص به گرم یا کیلوگرم.

تاریخ تولید و پایان مصرف.

شماره سری ساخت.

مواد به کار رفته به ترتیب مقدار.

شما هم با دیدن این عکس آب دهن خود را قورت می دهید و مسلما دلتان می خواهد از این خوراکی خوش مزه بخورید ، اما قبل از اینکه به فروشگاه بروید بهتر است این مطلب را تا پایان بخوانید تا با فواید هر یک از لواشک های صنعتی و خانگی آشنا شوید.
در مورد این که لواشک واقعا مفید یا مضر یا چه خوبی ها و بدی هایی داره بین علما بحثه! ولی یه سری اطلاعات در مورد این موجود خوشمزه بد نیست.. مساله اینه که مصرف متعادل لواشک عموما ضرر خاصی نداره ولی زیاده روی تو هر چیزی بده. از طرفی چون خیلی از لواشک ها در شرایط بدی تولید می شن نمی شه بهشون اعتماد کرد، ولی با این حال خیلیا هستن که نمی تونن لواشک رو بی خیال بشن.ما در ایران کارن این اطمینان را می دهیم که لواشک ها و ترشک های موجود در این وب گاه کاملا تولید شده در شرایط استاندار و دارای انواعی از مهر های استاندار است.

لواشک های کارن که عالی درست می شن رو بخورین و حالش رو ببرین. فقط مسواک فراموش نشه که لواشک مستقیما به دندون ضرر می زنه، اما سوال اینجاست که لواشک های صنعتی از چه موادی تشکیل می شوند؟ آیا این محصولات خاصیتی هم دارند؟ چه فرقی میان لواشک های خانگی و صنعتی وجود دارد؟ آیا لواشک های بی نام و نشان، بیماری زا هستند؟

لواشک از چه موادی تشکیل شده؟
معمولا برای تهیه لواشک از یک، ۲ یا چند نوع میوه با درجه رسیدگی نسبی که عطر، طعم، رنگ و خواص تغذیه ای و درمانی آنها ظاهر شده، ولی کمی ترش مزه باشند، استفاده می شود. انواع آلوها، سیب، گلابی، زرشک، لیمو، زغال اخته و انار از جمله این میوه ها هستند که بر اثر ترکیب آنها با هم رنگ و طعم لواشک ایجاد می شود. معمولا در لواشک های صنعتی علاوه بر میوه از پکتین (ژلاتین گیاهی) برای ایجاد قوام، از اسیدهای آلی و نمک برای ایجاد طعم ترش و شور آن و افزایش ماندگاری و از شکر (گلوکز و ساکارز) برای تعدیل طعم ترش و شیرین شدن و در برخی لواشک هایی که از میوه های خشک تهیه می شوند، از آب و دی اکسیدگوگرد استفاده می شود.

لواشک خاصیت دارد؟
اگر پایه لواشک ها میوه باشد، خواص تغذیه ای و درمانی آنها را باید با توجه به نوع میوه آنها شناخت. به طور معمول همه لواشک ها حاوی فیبر و ملین و مسهل بوده و محرک حرکات روده اند. رنگ دانه های آنتی اکسیدانی آنها تا حدودی به دفع رادیکال های مضر و سمی بدن کمک می کند و حاوی درصد قابل توجهی از ریزمغذی هاست.

فرق میان لواشک خانگی با صنعتی چیست؟
لواشک ها اگر به صورت بهداشتی تهیه شوند، به دلیل آن که لواشک های صنعتی از نمک، شکر، اسید و مواد نگه دارنده تهیه نمی شوند، خواص تغذیه ای و درمانی موثرتری داشته و مصرف مرتب آنها می تواند تا حدود زیادی برای سلامت مفید باشند، ولی عاملی که موجب شده تا کمتر به فواید لواشک های خانگی پرداخته شود، آن است که برای خشک کردن این نوع لواشک ها از فضای آزاد استفاده می شود. وجود حشرات موذی آلوده، گردو غبار خاک، میکروب های هوازی، ذرات سرب معلق در هوای شهری و فضولات پرندگان و چارپایان در مناطق روستایی همگی از جمله عواملی هستند که توجه ما را به مصرف لواشک های صنعتی معطوف می کند. مهم ترین ویژگی لواشک های صنعتی معتبر آن است که به وسیله دستگاه های مجهز و بر اساس قوانین بهداشتی زیر نظر متخصصان این امر در مدت زمان مشخصی تهیه و خشک می شوند.

لواشک بی نام و نشان بیماری زاست؟
لواشک های فله ای و بی نام و نشان یا نامعتبری که طعم های غیرواقعی و رنگ های جذاب دارند، به دلیل آن که پایه اصلی آنها میوه نیست، طعم و رنگ طبیعی ندارند و حاوی طعم دهنده ها و رنگ های شیمیایی غیرمجاز با دوز مصرف بالا هستند. اکثر حجم این محصولات را آرد، نشاسته، اسید، مواد رنگی یا در صورت استفاده، میوه های له شده و کپک زده تشکیل می دهد. این محصولات اکثرا ظاهری سالم و خوش آب و رنگی دارند و اغلب مصرف کنندگان آن، دانش آموزان هستند که در راه مدرسه، آنها را خریداری و مصرف می کنند. متاسفانه افزودنی های غیرمجاز این نوع محصولات، شیمیایی و سمی است و مقدار اندکی از آن می تواند به بروز مسمومیت ها و حساسیت های شدید بخصوص در کودکان در حال رشد منجر شود.

توصیه ها:
۱ـ لواشک های بی نام و نشان حاوی اسیدیته بالایی هستند. مکیدن آنها به مدت طولانی باعث فرسایش سطح مینای دندان و پوسیدگی زودهنگام آنها می شود. از طرفی، مصرف مکرر این خوراکی می تواند باعث افزایش ترشح اسید معده و سوزش معده شود.

۲ـ لواشک های بی نام و نشان کالری زیادی دارند. در تهیه این محصولات از شکر یا خرمای تغلیظ شده به مقدار زیاد استفاده می شود. مصرف این محصول برای مبتلایان به دیابت و اضافه وزن توصیه نمی شود.

3ـ لواشک های بی نام و نشان به دلیل نمک زیاد برای مبتلایان به فشار خون بالا، بیماران کلیوی و قلبی ـ عروقی محدودیت مصرف دارند و اصلا توصیه نمی شود.

توجه

هنگام خرید این فرآورده به تاریخ مصرف، شماره پروانه بهداشت، نام و نشان سازنده و مواد به کار رفته در آن توجه کنید. لواشک هایی که از لفاف نایلونی خود جدا نمی شوند و طعم و مزه ترکیبات موجود در نایلون را به خود گرفته اند، سالم و بهداشتی نیستند. لواشک باید به رنگ طبیعی میوه یا کمی تیره تر از آن باشد و بو و مزه طبیعی میوه را بدهد.

برخی لواشک ها در بازار تحت عناوین مختلف با پروانه بهداشت و تاریخ مصرف تقلبی عرضه می شوند. بنابراین از خرید لواشک های نامعتبر خودداری و این محصول را در خانه تهیه کنید. یکی از راه های شناخت لواشک های تقلبی عطر و طعم قوی و رنگ غیرطبیعی آنهاست.
خواص لواشک
چه کسی است که تابه‌حال طعم ترش و خوش‌مزه لواشک را تجربه نکرده باشد؟ اگر شما تا به حال لواشک خورده‌اید و طعم خوشمزه آن را چشیده‌اید حتماً می‌دانید من در مورد چه صحبت می‌کنم. لواشک یک نوع خوراکی است که از عصاره میوه‌هایی که خشک شده‌اند درست می‌شود.

در قدیم‌ها ایرانیان که می‌خواستند لواشک درست کنند، میوه‌ها را له می‌کردند و آن‌ها را در زیر آفتاب خشک می‌کردند تا بتوانند لواشک را درست کنند. لواشک از انواع میوه‌ها درست می‌شود. ما لواشک آلو، سیب، گلابی، زرشک، زغال‌اخته، انار و خیلی از لواشک میوه‌های دیگر را داریم.
خواص لواشک ترش
در بازار لواشک‌ها در طعم‌های مختلفی وجود دارند و این لواشک‌ها از میوه‌های مختلف درست شده‌اند. بنابراین، با توجه به نوع میوه‌ای که در ساخت آن‌ها بکار می‌رود این نوع لواشک‌ها مزایای مختلفی برای بدن دارند. به‌طورکلی، لواشک از خشک کردن عصاره‌های میوه یا خود میوه‌های خشک‌شده درست می‌شود. برای همین مواد غذایی میوه که در آن جمع شده‌اند تمرکز بیشتری دارند و غلظت آن‌ها بیشتر است.

1. خواص لواشک برای لاغری: افزایش میزان ترشح اسید معده
در لواشک مقدار زیادی فیبر وجود دارد. اگر شما فیبر را به‌عنوان میان وعده مصرف کنید، باعث می‌شود که شما بیشتر احساس سیری کنید و از پرخوری کردن بپرهیزید. بنابراین، خواص لواشک برای لاغری می‌تواند این باشد که با خوردن آن فرد احساس اسیری می‌کند. برای همین، خواص لواشک برای لاغری باعث می‌شود که لواشک انتخاب بهتری برای خوردن شیرینی و کمتر خوردن غذاها و مواد غذایی قندی باشد.

بااین‌وجود، اگر شما می‌خواهید از خواص لواشک برای لاغری استفاده کنید، باید آن را به میزان مناسب مصرف و از مصرف زیاد آن دوری کنید. این به این دلیل است که لواشک چون مزه ترشی دارد می‌تواند باعث افزایش ترشح اسید معده شود که این به فرایند هضم کمک می‌کند و باعث جذب بیشتر غذا می‌شود. درست است که در لواشک فیبر وجود دارد و می‌تواند به سیری بیشتر بدن انسان کمک کند ولی خوردن بیش‌ازحد آن‌هم می‌تواند اثر برعکسی بر روی افرادی داشته باشد که می‌خواهند لاغر کنند.ایران کارن نقش الماس امادگی عرضه انواعی از ترشک های استاندارد و بهداشتی را دارد و می تواند در این زمنیه نیازهای شما را بر آورده کند.
2. خواص لواشک در طب سنتی: خوردن لواشک به مشکل یبوست کمک می‌کند
در پاراگراف قبلی گفتیم که در لواشک مقدار زیادی فیبر وجود دارد. فیبر ماده‌ای است که علاوه‌بر این‌که می‌تواند به ما احساس سیری بدهد، در سلامت دستگاه گوارش ما هم نقش مهمی دارد. فیبر غذایی که در لواشک وجود دارد می‌تواند به افزایش حجم مدفوع در روده بزرگ کمک کند و حرکت آن را در طول روده بزرگ آسان‌تر کند. این مسئله در کاهش مشکلات یبوست خیلی مهم است. علاوه‌براین، فیبر غذایی می‌تواند غذای خوبی برای سلول‌های دستگاه گوارش باشند.
3. خواص لواشک برای پوست صورت: اکسیژن‌رسان به سلول‌های پوستی
ما گفتیم که در لواشک مقدار زیادی فیبر وجود دارد و فیبر می‌تواند به سلامت روده و کاهش مشکل یبوست کمک کند. یکی از خواص لواشک برای پوست صورت این است که فیبر موجود در آن می‌تواند به سلامت پوست ما کمک کند و باعث افزایش درخشانی و طراوت آن شود. فیبر موجود در لواشک می‌تواند به گردش جریان خون در پوست کمک کند. بنابراین، رساندن اکسیژن و مواد غذایی به سلول‌های پوستی از خواص لواشک برای پوست صورت است.
4. خواص لواشک برای کبد: درمان کبد چرب با مصرف لواشک زردآلو
یکی از خواص لواشک در طب سنتی استفاده آن برای پاک‌سازی کبد و دفع کردن سمومی است که در کبد وجود دارند. در قدیم از خواص لواشک برای کبد در درمان کبد چرب هم استفاده می‌کردند. معمولاً لواشک‌هایی که برای درمان عوارض کبدی از آن‌ها استفاده می‌شد لواشک‌های زردآلو و آلوچه بودند. میوه‌های زردآلو و آلوچه مواد معدنی زیادی دارند و لواشک‌های زردآلو مخصوصاً می‌توانند برای سلامت کبد مفید باشند.

داده‌های تحقیقاتی به این اشاره دارند که خوردن زردآلو می‌تواند از کبد در برابر آسیب استرس اکسیداتیو محافظت کند. نتایج این تحقیقات این بود که زردآلو به‌خاطر میزان زیادی آنتی‌اکسیدان که در آن وجود دارد می‌تواند از کبد در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند و در درمان کبد چرب مؤثر باشد. برای همین، خواص لواشک برای کبد می‌تواند دفع کردن سموم و افزایش سلامت آن در افراد باشد.

5. خواص لواشک برای سرماخوردگی: سرشار از ویتامین
ما قبلاً هم گفتیم که لواشک به‌خاطر این‌که در ساخت آن از عصاره میوه‌های خشک شده استفاده می‌شود، در آن مواد غذایی و ویتامین‌های زیادی وجود دارند. بسته به میوه‌ای که در ساخت آن استفاده می‌شود، این ویتامین‌ها می‌توانند متنوع باشند.

شاید شما اگر این‌ها را بخوانید، با خودتان فکر کنید حتماً می‌توان از خواص لواشک برای سرماخوردگی استفاده کرد. موضوع این است که ویتامین‌های موجود در لواشک ممکن است برای سرماخوردگی مفید باشند. اما از طرف دیگر برای کسانی که در دوران سرماخوردگی‌شان دارای عفونت و التهاب گلو هستند ممکن است خواص لواشک برای سرماخوردگی برای آن‌ها مفید نباشد.
آیا لواشک برای گلودرد ضرر دارد؟
در پاراگراف قبلی که ما در مورد خواص لواشک برای سرماخوردگی و مضرات لواشک برای سرماخوردگی گفتیم، گفتیم که ممکن است مصرف لواشک برای بیماران سرماخوردگی مضر باشد. در این‌جا شاید سوالی که برای شما مطرح شود این باشد که آیا لواشک برای گلودرد ضرر دارد یا خیر؟

پاسخ این است که شما زمانی‌که سرما خورده‌اید و گلودرد دارید باید از غذاهایی پرهیز کنید که به‌طورکلی با سرکه یا نمک ساخته شده‌اند و مزه ترشی دارند. میزان اسیدیتهٔ این غذاها کمی زیاد است و اگر گلوی شما التهاب داشته باشد، این اسیدیته می‌تواند التهاب گلوی شما را تشدید کند. برای همین، در این زمان شما باید از مصرف لواشک برای سرماخوردگی اجتناب کنید و اگر گلویتان درد می‌کند نباید اصلاً آن را مصرف کنید.
6. خواص لواشک برای کودکان: جایگزین مناسب میان وعده‌های ناسالم
خواص لواشک برای کودکان می‌تواند مفید باشد. اگر شما کودکی دارید که خیلی پر انرژی است و می‌خواهد میان وعده‌های غذایی زیادی را مصرف کند، به‌جای این‌که به او شیرینی یا چیپس و پفک بدهید لواشک می‌تواند جایگزین خوبی برای میان وعده‌های دیگر کودکتان باشد.

فراهم کردن انرژی برای کودکان و رساندن مواد غذایی و ویتامین‌های مختلف که در میوه‌های خشک‌شده لواشک وجود دارند از خواص لواشک برای کودکان محسوب می‌شود. البته در دادن لواشک به کودکتان توجه داشته باشید که مصرف بیش‌از حد لواشک هم می‌تواند برای کودک مضر باشد و باعث ایجاد مشکلاتی مثل فشار خون بالا در کودک شود.
فواید و مضرات لواشک در دوران بارداری
در دوران بارداری یک زن او ممکن است به برخی غذاها با طعم خاصی تمایل شدید پیدا کند. گاهی اوقات این غذاها ترش‌مزه هستند و گاهی اوقات هم مزه شیرینی دارند. چیزی که در دوران بارداری حتماً مادران باید به آن توجه کنند این است که حتماً در رژیم غذایی‌شان تعادل را نگه دارند و بیشتر از حد هیچ ماده غذایی را مصرف نکنند. درمورد لواشک هم چنین چیزی صدق می‌کند. اگر لواشک در دوران بارداری به‌اندازه مصرف شود می‌تواند مزایایی داشته باشد. ما در این‌جا در مورد برخی از خواص و مضرات لواشک خوردن در دوران بارداری توضیح خواهیم داد.
7. خواص لواشک در بارداری: بهبود عملکرد دستگاه گوارشی مادران
همان‌طور که در مورد خواص لواشک در بخش‌های قبلی و برای میوه‌های مختلف توضیح دادیم، چون لواشک از میوه‌ها گرفته می‌شود در این میوه‌ها مواد غذایی مختلفی وجود دارند که برای سلامت بدن ما می‌توانند مفید باشند. یکی از این مواد غذایی فیبر است. فیبر غذایی می‌تواند به مادران باردار در مشکل یبوست آن‌ها کمک کند و به‌طورکلی، فرآیند هضم را در دستگاه گوارشی آن‌ها خیلی راحت‌تر کند.

بنابراین، یکی از فواید لواشک در بارداری کاهش مشکل یبوست و افزایش عملکرد دستگاه گوارشی مادران است. علاوه‌براین، تقویت سیستم ایمنی و خواص آنتی‌اکسیدانی از دیگر فواید لواشک در بارداری محسوب می‌شوند. در لواشک آنتی اکسیدان های فراوانی وجود دارد که این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از بروز خیلی از بیماری‌ها در بدن جلوگیری کنند و باعث تقویت سیستم ایمنی مادر شوند.
عوارض لواشک در بارداری
ما در پاراگراف قبلی گفتیم که اگر مادران باردار لواشک را به حد متعادل و میزان مناسب مصرف کنند معمولاً برایشان مشکلی پیش نمی‌آید. در این‌جا ما چند تا از عوارض لواشک در دوران بارداری را توضیح می‌دهیم که مادران ممکن است در صورت مصرف بیش‌از حد لواشک آن‌ها را تجربه کنند. یکی از عوارض لواشک در دوران بارداری می‌تواند افزایش فشار خون مادران باشد.

این به این خاطر است که در ساخت لواشک‌ها از نمک زیادی استفاده می‌شود. برای همین هم زنان باردار نباید در خوردن لواشک زیاده‌روی کنند، چون این مسئله باعث می‌شود که فشار خون آن‌ها بالا رفته و باعث ایجاد خطر برای سلامتشان می‌شود. یکی دیگر از مضرات خوردن لواشک در دوران بارداری کم‌آب بودن بدن و افزایش اسید معده است. کلاً چون لواشک ترش است می‌تواند میزان آب بدن را پایین بیاورد و برای مادرانی که دارای رفلاکس هستند اصلاً توصیه نمی‌شود.
خواص لواشک خانگی: با خوردن لواشک خانگی شما می‌توانید حس پرانرژی‌تری داشته باشید
همان‌طور که گفتیم، در ساخت لواشک از میوه‌ خشک استفاده می‌شود و در این میوه‌های خشک‌شده انواع ویتامین‌ها و مواد غذایی به‌صورت متمرکز و با غلظت بالا وجود دارند. اگر فردی مقدار کمی لواشک را مصرف کند به‌خاطر مواد غذایی یا متمرکز شده غلظت زیاد مواد غذایی متمرکز شده می‌تواند انرژی زیادتری را به بدنش برساند.
بنابراین، یکی از فواید لواشک خانگی این است که می‌تواند میان وعده غذایی خوبی باشد و اگر شما در قسمتی از روز خسته هستید و می‌خواهید یک میان وعده غذایی راحت و سریع را مصرف کنید، لواشک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در ادامه با خواص لواشک میوه‌های مختلف آشنا خواهیم شد.
1. خواص لواشک زردآلو: منبع انواع فیبرهای غذایی
لواشک زردآلو از میوهٔ خشک‌شده زردآلو و عصاره آن تهیه شده‌است. بنابراین، خواص لواشک زردآلو می‌تواند از ویژگی‌های خود زردآلو نشات بگیرد. در زردآلو پروتئین، کربوهیدرات، فیبر غذایی، ویتامین آ، ویتامین‌ث و پتاسیم وجود دارد که شما با خوردن لواشک چه می‌توانید مقداری از این مواد غذایی را به خودتان برسانید.
خواص آنتی اکسیدانی لواشک زردآلو
همچنین، در زردآلو مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان وجود دارد که آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند بدن ما را در برابر اثرات رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت کنند. مقدار زیاد رادیکال‌های آزاد در بدن و استرس اکسیداتیو می‌تواند باعث افزایش ریسک بروز بیماری‌های سرطانی در بدنمان شود. نقش خواص لواشک زردآلو و این آنتی اکسیدان ها در بندمان خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد و کاهش ریسک بیماری‌های این چنینی است.
فواید لواشک زردآلو در خصوص سلامت چشم
علاوه‌براین، از خواص لواشک زردآلو برای سلامت انسان این است که در زردآلو دو ویتامین ث و آ وجود دارند که در لواشک زردآلو موجود هستند و می‌توانند برای سلامتی چشمان مفید باشند. ویتامین ث باعث تشکیل پروتئین کلاژن در چشم می‌شود که برای ساختار چشم بسیار مهم است و ویتامین آ در تقویت کارکرد قرینه نقش دارد.
2. خواص لواشک کیوی: تقویت سیستم ایمنی بدن
لواشک کیوی هم از عصاره میوه خشک‌شده کیوی ساخته‌شده است و دارای مواد غذایی فیبر، چربی، پروتئین، ویتامین ث، ویتامین E، ویتامین ک، فولات، مس، پتاسیم و منیزیم است. کیوی‌ها مقدار زیادی ویتامین ث دارند و ویتامین ث برای عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است و می‌تواند از بدن در برابر اثر رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت کند.
خواص ضد التهابی لواشک کیوی
همچنین، از خواص لواشک کیوی که برای بدن خیلی مفید هستند ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی آن هستند. این ویژگی‌ها به‌خاطر ترکیب‌های شیمیایی و گیاهی مثل لوتئین، زیگزانتین و بتاکاروتن هستند. چنین ویژگی‌هایی می‌توانند اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی در بدن داشته باشند و همچنین، برای سلامت چشم مفید باشند. از سوی دیگر هم در کیوی فیبر زیادی وجود دارد که همان‌طور که گفتیم می‌تواند برای سلامت روده ما خوب باشد و به روند هضم در سیستم گوارش کمک کند. بنابراین، خواص لواشک کیوی برای سلامت دستگاه گوارش و سلامت چشمان ما مفید بوده و دارای مواد مغذی زیادی هستند.
3. خواص لواشک آلو: برطرف کننده مشکل یبوست
در لواشک آلو که همان نوع خشک‌شده میوه‌های آلو است مواد غذایی زیادی مثل کربوهیدرات، فیبر، ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین ک، پتاسیم، مس و منگنز وجود دارد. یکی از خواص لواشک آلو برای افرادی مفید است که از مشکل یبوست رنج می‌برند. در آلو مقدار زیادی فیبر وجود دارد و فیبر برای برطرف کردن مشکل یبوست بسیار کاربردی است. علاوه‌براین، در لواشک آلو مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان وجود دارد. این آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن در برابر اثر استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و در کاهش بروز بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی و دیابت مؤثر هستند.
4. خواص لواشک انار: کمک کاهش التهاب در بدن
لواشک انار از عصاره میوه انار ساخته می‌شود و خیلی از خواص میوه انار را در خود دارد. در انار مواد غذایی زیادی مثل فیبر غذایی، کربوهیدرات، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین ث و فولات وجود دارند. خواص لواشک انار برای التهاب مفید است، زیرا میوه انار خودش رو ویژگی‌های ضد التهابی دارد. التهاب در بدن ما یک واکنش به حمله عوامل خارجی به آن است، اما میزان بیش‌ازحد آن می‌تواند برای سلامت بدنمان خطرناک باشد.
فواید لواشک انار و کاهش ریسک بیماری‌های سرطانی
علاوه‌براین، خواص لواشک انار برای مبارزه با بیماری‌های سرطانی مثل سرطان سینه، پروستات، پوست و روده هم می‌تواند مفید باشد، چون خود انار دارای ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی است. همان‌طور که می‌دانیم آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن ما می‌توانند اثر موادی بنام رادیکال‌های آزاد در بدنمان را خنثی و به کاهش ریسک بروز بیماری‌های سرطانی در بدنمان کمک کنند.
5. خواص لواشک سیب: محافظ سلول‌های عصبی مغز
لواشک سیب از میوه خشک‌شده از سیب گرفته می‌شود و در آن مواد غذایی زیادی که در سیب وجود دارد هم وجود دارد. در سیب کربوهیدرات، فیبر، ویتامین ث، مس، پتاسیم و ویتامین ک وجود دارد. یکی از خواص لواشک سیب برای افرادی مفید است که مشکلات گوارشی و یبوست دارند. در سیب مقدار زیادی فیبر وجود دارد.
قبلاً هم گفتیم که فیبر هم برای سلامت روده و سلول‌های آن مهم است و می‌تواند مشکل یبوست را در افراد کاهش دهد. علاوه‌براین، خواص لواشک سیب برای حفاظت از سلول‌های عصبی مغز از استرس اکسیداتیو می‌توانند مؤثر باشند. این به این دلیل است که سیب خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی سیب می‌توانند از سلول‌های مغز در برابر زیان استرس اکسیداتیو مغز محافظت کنند.

6. خواص لواشک هلو: کمک به حفظ رطوبت پوست
هلو میوه‌ای است که در آن مواد غذایی متنوعی مثل پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین ث، ویتامین، آ، ب، پتاسیم، نیاسین، ویتامین ک، مس و منگنز وجود دارد. برای همین، خوردن لواشک هلو می‌تواند مواد غذایی مختلف را به بدن ما برساند و انرژی ما را در طول روز تأمین کند. علاوه بر این، خواص لواشک هلو برای سلامت پوست ما هم می‌تواند مفید باشد.

تحقیقاتی که درمورد ترکیب‌های شیمیایی در هلو انجام شده‌اند نشان می‌دهند که مواد موجود در هلو می‌توانند به پوست ما کمک کنند تا رطوبت خودش را حفظ کند و به این صورت، پوست یک بافت با طراوت و تازه‌ای را داشته باشد. همچنین، به این دلیل که در هلو آنتی‌اکسیدان‌ها وجود دارند، خواص لواشک هلو برای بدن ما می‌تواند تقویت سیستم ایمنی بدن باشد. علاوه‌براین، وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در هلو می‌تواند ریسک بروز برخی از بیماری‌های سرطانی را کاهش دهد.
7. خواص لواشک گوجه‌سبز: منبع غنی کلسیم
خواص لواشک گوجه سبز برای بدن ما می‌تواند بسیار متنوع باشند، زیرا میوه گوجه‌سبز خودش دارای مواد غذایی و ویتامین‌های مفیدی در خود است. یکی از خواص لواشک گوجه‌سبز که می‌تواند به ما و مخصوصاً در سن‌های بالاتر کمک کند این است که باعث تقویت استخوان‌های ما می‌شود.

وقتی‌که سن ما بالا می‌رود استخوان‌های ما به‌تدریج ضخامتشان کمتر می‌شود و استخوان‌ها ضعیف‌تر می‌شوند. یک راه برای قوی‌تر کردن آن‌ها خوردن غذاهایی است که میزان کلسیم در آن‌ها زیاد است. علاوه‌بر لبنیات، در گوجه سبز مقدار زیادی کلسیم طبیعی وجود دارد که این امر برای سلامت استخوان‌ها مفید است.
8. خواص لواشک آلوچه: تقویت کننده بافت پوست
لواشک آلوچه از میوه‌هایی ساخته شده است که در آن مواد غذایی زیادی وجود دارند و از ویژگی‌های آن در طب سنتی هم استفاده شده‌است. در خود آلوچه فیبر زیادی وجود دارد و برای همین، فواید لواشک آلوچه می‌تواند این باشد که برای افرادی مناسب است که وزن زیادی دارند و می‌خواهند وزن کم کنند. افراد با خوردن فیبر غذایی بیشتر احساس سیری می‌کنند و برای همین، کمتر میل به غذا دارند. علاوه‌براین، در آلوچه ویتامین آ و ب وجود دارند که برای تقویت پوست و موی ما مفید هستند. برای همین، تقویت بافت پوستی می‌تواند از فواید لواشک آلوچه باشد.
9. خواص لواشک آلبالو: کاهش درد ماهیچه‌ای
آلبالو میوه‌ای است که در آن مواد غذایی خیلی مفیدی برای بدن وجود دارد. یکی از فواید لواشک آلبالو برای افراد و مخصوصاً ورزشکاران می‌تواند این باشد که مصرف لواشک آلبالو می‌تواند به قوت ماهیچه‌های آن‌ها و کاهش درد ماهیچه‌ها کمک کند. آلبالو به‌خاطر خواص ضد التهابی که دارد می‌تواند آسیبی که به ماهیچه‌ها در اثر ورزش و استقامت وارد می‌شود را کاهش دهد.

علاوه‌براین، از دیگر خواص لواشک آلبالو کاهش علائم آرتروز و دردهای آرتروز مثل درد مفاصل و التهاب است. لواشک آلبالو خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد و برای همین، خوردن لواشک آلبالو می‌تواند به دردهای التهابی این چنینی در بدن کمک کند.
10. فواید لواشک زرشک: مبارزه با جوش‌های صورت با خوردن لواشک زرشک
زرشک یکی از این میوه‌هایی است که ما معمولاً آن را در کنار غذا و برای تزیین کردن برنجمان استفاده می‌کنیم. بااین‌حال، فواید لواشک زرشک برای بدن ما می‌توانند مفید باشند. در خود زرشک ماده‌ای به نام بربرین وجود دارد که این ماده خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند فواید زیادی برای سلامت بدن ما داشته باشد.

یکی از فواید بربرین در زرشک برای درمان اسهال بکار می‌رود. علاوه‌براین، فواید لواشک زرشک می‌تواند برای درمان کردن جوش مفید باشد. درواقع، بربرین و دیگر ترکیب‌های شیمیایی در زرشک می‌توانند با ورم و التهاب پوستی و آلودگی‌های پوستی که مربوط به بروز جوش بر روی پوست هستند مبارزه کنند و احتمال جوش زدن بر روی بافت پوست را پایین بیاورند.

خرید لواشک از فروشگاه ایران کارن نقش الماس
در این مقاله ما در مورد خواص متنوع لواشک صحبت کردیم و گفتیم که لواشک یک میان وعده غذایی است که بیشتر برای لذت خوردن آن مصرف می‌شود، اما می‌تواند مزایایی هم برای بدن داشته باشد. اگر شما مایل به خرید لواشک هستید ما در فروشگاه آنلاین ایران کارن نقش الماس با تعیین قیمت لواشک مناسب این محصول خوشمزه را برای خرید شما در اختیار قرار داده‌ایم. برای مشاهده قیمت لواشک و خرید آن کافی است که شما به فروشگاه آنلاین ما سری بزنید و در آن‌جا به‌راحتی می‌توانید قیمت لواشک را مشاهده کنید و آن را بخرید.
نکته درباره لواشک پذیرایی که نمیدانستید!
چند نکته در مورد لواشک پذیرایی
تصور کنید یک لواشک پذیرایی در دست دارید. آن را از بسته بندی خارج کنید و داخل دهان خود بگذارید. به محض آنکه اولین گاز را به لواشک پذیرایی خود می زنید، طمع ملس آن باعث می شود بزاق دهانتان ترشح شود. تمام اعضای صورت شما منقبض شده و با تمام وجودتان طمع لواشک را احساس خواهید کرد. ببینید، لذت بردن از خوردن لواشک به یک سنت دیرینه برای ما ایرانی ها تبدیل شده است. در این مقاله از بلاگ ایران کارن نقش الماس، می خواهیم 5 نکته جالب درباره خرید لواشک پذیرایی که نمی دانستید را برایتان بازگو کنیم. با ما همراه باشید تا کمی به اسرار این خوشمزه ی دوست داشتنی پی ببریم.

1. لواشک پذیرایی، همان لواشک برگه ای است، با بسته بندی متفاوت!

طبق نظر سنجی های متعددی که انجام شده است، برخی طرفدار لواشک برگه ای هستند و برخی دیگر طرفدار لواشک برگه ای که بسته بندی سنتی دارد. اجازه دهید یک واقعیت را به شما بگویم، لواشک پذیرایی و لواشک برگه ای هر دو با مواد اولیه یکسانی تولید می شوند. تنها تفاوت آن ها در نحوه بسته بندی شان است. برتری لواشک پذیرایی نسبت به نوع دیگر بسته بندی در این است که در سایز کوچک تر تولید شده و جدای از مناسب بودن برای پذیرایی، در همان مرتبه ای که از بسته بندی خارج می شوند، خورده شده و نیازی نیست تا در هوای باز و در معرض میکروب ها و باکتری ها از آن ها نگه داری کرد.
2. لواشک پذیرایی، ارگانیک بودن یا نبودن. مسئله این است!

اهمیت ارگانیک بودن مواد غذایی در چند سال اخیر و با گسترش بیماری های ناشی از مواد شیمایی مانند سرطان ها و انواع مسمویت های غذایی افزایش پیدا کرد. محصولی ارگانیک است که با کمک مواد اولیه ارگانیک و بودن ذره ای مواد شیمیایی افزودنی تولید می شود. در هنگام خرید لواشک پذیرایی، تنها به قیمت آن توجه نکنید، چرا که ارگانیک بودن لواشک بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه بیش از نیمی از طرفداران لواشک پذیرایی کودکان هستند، اهمیت ارگانیک و با کیفیت بودن آن ها ، دو چندان خواهد شد.
3. ساخت لواشک پذیرایی با کم ترین دخالت دست انجام می شود.

حتما به یاد می آورید زمانی را که مادربزرگ های ما در تابستان، از میوه های ترش و خوشمزه ی این فصل لواشک درست می کردند. آن ها میوه ها را درون قابلمه های بسیار بزرگی می پختند و سپس با کمک دست هایشان از میوه های پخته شده را از صافی رد می کردند تا به یک ماده یک دست برسند. سپس این پوره را درون سینی های بزرگ فلزی مانند نان لواش پهن می کردند و در آفتاب قرار می دادند تا خشک شود. آن لواشک ها با استفاده از دست های مادربزرگ های ما درست می شدند. اما امروزه هیچ کس دوست ندارد لواشکی که می خورد با دست یک غریبه تماس پیدا کرده باشد. بنابراین لواشک پذیرایی یک انتخاب خوب است. زیرا این مدل لواشک با استفاده از دستگاه های پیشرفته و بدون دخالت دست تولید می شوند.
4. لواشک پذیرایی و خواص فوق العاده ی آن برای سلامتی شما

همانطور که می دانید، همه انواع لواشک از جمله لواشک پذیرایی با استفاده از میوه درست می شود. بنابراین طبیعی است که فواید ویژه ای برای سلامتی شما داشته باشد. لواشک می تواند شامل مواد معدنی بسیاری مثل پتاسیم و کلسیم و همچنین ویتامین هایی مانند ویتامین A و ویتامین B است. لواشک پذیرایی، کالری بسیار کمی دارد، بنابراین می تواند در روند کاهش وزن شما تاثیر مثبت داشته باشد. لواشک می تواند فشار خون و ضربان قلب شما را کنترل کرده و در دفع سنگ کلیه موثر باشد. البته خواص لواشک پذیرایی بسته به طمعی که دارد متفاوت خواهد بود.

5. برتری لواشک های پذیرایی ایران کارن نسبت به لواشک های خانگی

همانطور که در بند سوم همین مقاله ذکر کردیم، لواشک پذیرایی بدون دخالت دست تولید می شود در صورتی که لواشک های خانگی، با دخالت های مستقیم دست تولید می شوند. ممکن است فکر کنید لواشک های خانگی به خاطر استفاده از مواد اولیه مرغوب طمع بهتری دارند. اما باید بدانید که اگر از یک برند مرغوب لواشک پذیرایی با کیفیت بخرید، می توانید از مواد اولیه استفاده شده و در نتیجه طمع عالی آن مطمئن شوید. برای نمونه، فروشگاه اینترنتی ایران کارن نقش الماس، لواشک پذیرایی خود را با بهره گیری از بهترین مواد اولیه، بدون مواد افزودنی شیمیایی و به روش ارگانیک تولید می کند. برای ملاحظه انواع لواشک پذیرای ایران کارن نقش الماس می توانید به سایت فروشگاه مراجعه نمایید.
لواشک جز خوراکی هاییست که طرفداران زیادی دارد. در این مطلب نگاهی میکنیم به جزئیاتی از این خوراکی ترشمزه!

قسمتی از دستگاه عصبی ما به نام سیستم لیمبیک، مربوط به احساس لذت است و با یادآوری خاطرات تلخ و شیرین، فعال می‌شود و همان احساسی که در آن زمان خاص در بدن ما رخ می‌دهد، با یادآوری‌اش هم اتفاق می‌افتد.

به عنوان نمونه، کسی که معتاد است با دیدن یک سوزن یا شخصی که یک بار از او مواد خریده، هوس می‌کند که سراغ موادمخدر برود! در مورد خوراکی‌ها هم همین اتفاق در مغز ما می‌افتد. به عنوان نمونه مغز با دیدن یا شنیدن نام خوراکی‌های ترشی مانند لواشک یا قره‌قروت یا حتی به یادآوردن آنها، تحریک می‌شود و سیستم گوارشی و بلعمان را فعال می‌کند و به همین دلیل، ما با دیدن و شنیدن نام خوراکی‌های ترشی مانند لواشک، دهانمان آب می‌افتد.

چرا اسم لواشک دهان را آب می‌اندازد؟

نکته مهمی که باید در این‌باره بگویم این است که سیستم لیمبیک تنها زمانی فعال می‌شود که ما برای یک بار هم که شده، تجربه انجام دادن یک کار یا خوردن یک خوراکی خاص را داشته باشیم. بنابراین کسی که تا به حال لواشک یا آلوچه نخورده باشد به هیچ‌وجه با شنیدن نام آنها دهانش آب نمی‌افتد اما به محض تجربه کردن و لذت بردن از خوردن آنها، این واکنش در دهانش احساس می‌شود.

البته نباید از خاطر برد که زیاده‌روی در خوردن این خوراکی‌ها به راحتی می‌تواند کالری مازاد را وارد بدن کند و اضافه وزن به بار آورد. پس با هر تعارفی نباید مقدار زیادی از این خوراکی‌ها را میل کنید؛ زیرا به راحتی چاق خواهید شد؛‌ چیزی که برای خیلی از ما پیش می‌آید و وقتی با چند کیلو اضافه وزن روبه‌رو می‌شویم، اغلب می‌گوییم من که هیچی نمی‌خورم، نمی‌دانم این اضافه وزن از کجا آمده است؟!
مواد لازم و طرز تهیه لواشک انار
برای درست کردن لواشک انار به ۱ کیلو دانه انار و ۱ قاشق مرباخوری نمک نیاز دارید. ابتدا دانه های انار را از درون پوست جدا کرده و نمک را بر روی آن ها بپاشید. بعد از حدود ۲ ساعت دانه ها را درون مخلوط کن بریزید تا لهیده شوند. در مرحله بعد دانه های انار له شده را از صافی رد کنید. عصاره رد شده از صافی را به تنهایی یا با کمی آب انار درون قابلمه بریزید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بجوشد. زمانی که لواشک به غلظت مناسب رسید، آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا مقداری خنک شود. یک سینی مناسب و آلومینیومی انتخاب کنید. کف سینی را با استفاده از سلفون پوشش دهید سپس عصاره لواشک را به شکل یکدست پهن نمایید. برای خشک کردن لواشک ۲ روش وجود دارد. روش اول قرار دادن سینی در مقابل پنکه و روش دوم گذاشتن سینی روبروی نور خورشید است، پس از حدود ۱ تا ۲ روز لواشک شما آماده مصرف می شود. لواشک ها را برش داده و درون ظرفی دردار داخل یخچال نگه دارید.

لواشک انار ملس
بسیاری از افراد لواشک انار ملس را دوست دارند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید لواشک انار را با استفاده از انار و سیب، انار و آلو یا انار و زردآلو درست کنید تا از طعم ترشی آن کاسته و ملس شود.

طرز تهیه سس انار برای لواشک
برای درست کردن سس انار به ۱ پیمانه آب انار، ۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، ۲ قاشق غذاخوری زرشک، ۴ عدد هل، ۱ عدد میخک، ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و مقداری نمک نیاز دارید. آب انار را درون کاسه ای بریزید سپس نشاسته ذرت را به آن افزوده و خوب هم بزنید تا مایه ای یکدست به وجود بیاید. در ادامه زرشک، زعفران دم کرده، میخک، هل و نمک را به محتویات کاسه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. تابه ای بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و سس را درون تابه بریزید. اجازه دهید سس به غلظت مناسبی برسد سپس آن را از روی حرارت برداشته و از صافی رد کنید. سس خوشمزه شما آماده است.
لواشک انار و زرشک
برای درست کردن این لواشک ترش و خوشمزه به ۱ کیلو دانه انار، ۲۰۰ گرم زرشک خیسانده شده، ۱ قاشق مرباخوری نمک و در صورت تمایل ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز دارید. روش درست کردن این لواشک را در بالا برای شما شرح داده ایم فقط باید زرشک و آب لیمو را هم به همراه دانه های لهیده انار درون قابلمه بریزید و اجازه دهید بجوشد.
طرز تهیه لواشک انار در فر
اگر می خواهید لواشک انار را درون فر درست کنید با سایت الانت همراه باشید. برای این منظور کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید سپس مایه لواشک را بر روی آن بریزید. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و فر را بر روی ۱۲۰ درجه تنظیم نمایید، بعد از حدود ۱ تا ۲ ساعت لواشک انار شما آماده می شود. روش دیگر قرار دادن لواشک به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون فر ۵۰ درجه است.

لواشک انار با رب انار
درست کردن لواشک با رب انار بسیار آسان است. برای این منظور رب انار را در کف سینی ریخته و با روش هایی که در بالا توضیح دادیم خشک کنید. پس از چند روز لواشک شما حاضر و آماده مصرف است.
لواشک انار و سیب
برای درست کردن این لواشک به ۵۰۰ گرم دانه انار، ۴ عدد سیب، ۱ قاشق چای خوری نمک و در صورت تمایل کمی شکر نیاز دارید. ابتدا دانه های انار را با نمک مخلوط کرده و ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. حال به سراغ سیب ها رفته و آن ها را بدون جدا کردن پوست قاچ کرده و خرد نمایید. سیب های خرد شده را به همراه انار درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت گاز قرار دهید، پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید. سیب و انار پخته شده را درون مخلوط کن بریزید تا پوره شوند. پوره میوه ها را از صافی رد کرده و طعم آن را بچشید. در صورت تمایل می توانید کمی نمک یا شکر به عصاره لواشک اضافه کنید. عصاره به دست آمده را درون یک سینی فلزی که از قبل چرب شده بریزید و لواشک را روی بخاری یا مقابل نور خورشید خشک کنید.

طرز تهیه لواشک انار روی بخاری
شما می توانید علاوه بر خشک کردن لواشک جلوی نور خورشید و درون فر از روش دیگری هم استفاده کنید. بخاری را روی حرارت کم قرار دهید سپس سینی لواشک را بر روی آن بگذارید. بعد از حدود ۲۴ ساعت لواشک را از روی بخاری بردارید و به آشپزخانه منتقل کنید. اجازه دهید لواشک ۲۴ ساعت دیگر در محیط آشپزخانه قرار داشته باشد سپس آن را برش زده و بسته بندی کنید. با این روش لواشک دیگر آلودگی های بیرون از خانه و گرد و خاک را جذب نمی کند و سالم تر است.

کدام طعم لواشک برای سلامت کبد مفید است؟
پاکسازی کبد، درمان کبد چرب، دفع سموم موجود در کبد و … از جمله خواص لواشک برای سلامت کبد است. از آنجا که زردآلو و آلوچه دارای خواص بیشمار و سرشار از مواد مغذی و معدنی بسیار هستند، برای درمان بیماری های کبدی بسیار مفید می باشد. به همین دلیل است که مصرف لواشک زردآلو و لواشک آلوچه برای درمان و پاکسازی کبد بسیار توصیه شده است.

ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و سایر ویتامین های موجود در لواشک برای رفع مشکلات کبدی و البته تقویت کبد بسیار مفید هستند. همچنین لواشک به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان، به جنگ با سلول های بیگانه می رود و آن ها را نابود می کند. برطرف کردن التهاب های مختلف به وجود آمده از عوامل مختلف نیز یکی دیگر از خواص لواشک است. همان طور که قبلا گفته ایم، پایه لواشک، میوه است و ازآن جا که که میوه ها برای درمان بیماری های کبدی مفید هستند، لواشک نیز همین خاصیت را دارد. حتما می دانید که منشاء اصلی برخی بیماری کبدی، استرس است. لواشک برلی رفع این بیماری ها و درمان استرس نیز، موثر است.

تاثیر لواشک خانگی در سلامت بدن
همانطور که میدانیم محصولات ارگانیک و طبیعی در سلامت انسان بسیار تاثیرگذار هستند. هر چه قدر پروسه تولید بهداشتی تر باشد و میوه های مصرف شده در تولید لواشک، سالم تر و باکیفیت تر باشد، محصول نهایی که به دست مصرف کننده می رسد، سالم تر خواهد بود و علاوه بر این که بر سلامتی انسان تاثیر منفی ندارد، به حفظ سلامتی و در درمان برخی بیماری ها از جمله بیماری کبد و پاکسازی کبد موثر می باشد.

لواشک همچنین برای درمان مشکلات قلبی عروقی، درمان یبوست و لاغری و سایر مشکلات مانند دفع سنگ کلیه مفید است. شما عزیزان می توانید برای خرید لواشک کار خانگی باکیفیت به سایت ایران کارن نقش الماس مراجعه نمایید و محصول با کیفیت را در محل دریافت کنید. ایران کارن مقش الماس سال هاست که در زمینه تولید لواشک های خانگی و فروش آلوبخارا و آلو نمکی فعال است.

ارزش غذایی میوه‌
کارشناسان تغذیه بارها در مورد فواید میوه ها و ارزش غذایی بالایی که دارد صحبت کرده اند. میوه دارای فیبر و انواع ویتامین و رنگدانه هاست. همین خواص در لواشک بهداشتی نیز نهفته است. لواشک بهداشتی لواشکی است که علاوه بر استفاده از میوه سالم، در کلیه مراحل تولید و بسته بندی و حتی ظروف استفاده شده، نکات بهداشتی کاملا رعایت شود و حتی سلامت افراد فعال در مجموعه، هر چند ماه یکبار با انجام آزمایش بررسی گردد.

ایران کارن نقش الماس یکی از مراکز پخش است که لواشک های با کیفیت هم ارائه می کند. مشتریان ایران کارن نقش الماس مدت هاست که به این برند وفادار مانده اند و دائما از آن خرید میکنند. رمز موفقیت و وفاداری مشتریان به ایران کارن نقش الماس، طعم خوشمزه و کیفیت بالای لواشک هایی است که از میوه های مرغوب به دست می آید. ایران کارن نقش الماس هرگز در محصولات خود از رنگ ها و افزودنی های غیرمجاز استفاده نمی کند و لواشک های تازه را به دست مشتریان خود میرساند.
درباره کبد چرب چه می دانید؟
جمع شدن چربی در ناحیه کبد، ( Fatty liver ) یا استئاتوز نامیده می شود. گرچه وجود چربی در کبد، طبیعی است اما اگر مقدار چربی بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد شود، شخص به بیماری کبد چرب مبتلا شده است. بهتر است بدانید که این بیماری با برخی روش ها قابل درمان است اما لازم است عادات غذایی و برنامه ورزشی به گونه ای باشد تا فرد کمتر در معرض ابتلا قرار گیرد. دلایل اصلی این بیماری مصرف مداوم و روتین مواد غذایی نامناسب و چرب و همچنین اضافه وزن است. لازم به ذکر است که علایم بیماری کبد چرب جز در موارد شدید بروز پیدا نمی کند و بیماری در مراحل اولیه هیچ علائمی ندارد. پس با تغییر سبک زندگی و انجام ورزش به پیشگیری از ابتلا به این بیماری کمک کنید.شما می توانید از میان وعده های ایران کارن نقش الماس برای پر کردن کاذب معده استفاده کنید.

رژیم غذایی مبتلایان به کبد چرب
افراد مبتلا به این بیماری باید از خوردن غذاهای سرخ شده و چرب پرهیز کنند و بیشتر غذاهای فرپز، آبپز و بخارپز را در برنامه غذایی خود بگنجانند. همچنین فست فودها ، لبنیات چرب ، نوشیدنی های گازدار و غذاهای پرکالری را از لیست غذاییشان حذف کنند.در ایران کارن نقش الماس شما می توانید انواعی از خوراکی سالم ، مفید و جایگزین را پیدا کرده و ان ها را جایگزین وعده های بد خود کنید.
ایران کارن نقش الماس در این متن تلاش خود را کرد تا توانسته باشد مطالبی در خور مشتریان عزیز خود تهیه ببیند و شما را بیشتر با لواشک و خواص ان اشنا کند. ما شما را به وب گاه ایران کارن نقش الماس دعوت می کنیم جهت بازدید از محصولات باکیفیت ایران کارن و خریدار انها.

دیدگاه ها 3

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم